Diablo III

Diablo III

Wednesday, April 7, 2010

Moon..

Hmm.. da baper mlm da aku x nmpk bulan... Mane pegi bulan ni..? Hmm.. Awan mendung or posisi bulan 2 yg da mlepasi KL..? Ntah la.. cm nk sorok drpd aku jek.. HmMm.. ;-(
aku suke tengok bulan.. biler aku dongak ke langit malam yg gelap, and nampak bulan terang.. rase cm tenang jiwa aku niey.. walaupun x tiap2 mlm aku dongak ke langit utk tgk bulan, tp selang jangka mase tertentu, aku msti kne tgk bulan.. xtaw la aku ni Werewolf ke..burung antu ke..bak kate pepatah, "Bagai punggok rindukan bulan".. Punggok tau..! burung hantu..! bkn pungkok! Hmm.. byk citer aku dgr psl bulan ni.. salah satu citer..psl imej yg kiter nmpk prmukaan bula.. jelas nmpk time bulan penuh.. xtaula korg nmpk imej 2 cm aper.. tp bg aku n certain folks.. imej 2 nmpk cm sekor ayam jaguh berjantina jantan.. Citer 2 xbaper aku igt sgt la..dongeng kn.. Errm.. ade sekor ayam jaguh jantan ni.. dye mmg terer bab sabung menyabung ni.. tuan dye syg giler kt dye.. family tuan dye pn syg giler kt dye.. terutama skali ank tuan dye..bdk laki kecik umor 4-5 tahun cm2 lar.. 1 ari 2, tuan ayam ni yg berstatus duda kawen baru.. pas2 bini baru dye 2 cm xsuker kt aym 2 sbb dpt lebih perhatian.. so, 1 ari 2 dyer tuduh aym jaguh 2 curi2 mkn beras umah dorg.. sungguh kasihan ayam itu... then, dye sruh laki dye 2 sembelih ayam 2 kalo x dye tinggalkan rumah 2.. yg laki ni walaupn berat hati nk sembelih, tp bini punyer psl~.. ikot gak ckp bini dye g sembelih ayam 2.. tp ank laki dye 2 menangis2 mntak bpk dye jgn sembelih ayam 2.. tp bpk dye nk gak sembelih, da bini punyer psl~... mse bpk ni nak sembelih ayam 2, tbe2 bdk kecik 2 rampas ayam 2 n ckp dye nk lari dari umah 2 dgn ayam 2... mak bpk dye pn menggelabah n trus kejar dak 2.. mase dak 2 tgh lari2 tbe2 ayam 2 jadik besar..!(Ayam jadik beso!! WooW..!!) dye letak bdk 2 blkg dye n terbang.. Ayam bole trbang..! Woow..!) aym 2 ckp kt bdk 2.. (Ayam bole cakap.!! Woow!!) kte lari jauh dari umah ni..kte g bulan.. mase 2 baru bdk 2 plak yg menggelabah. dye suruh aym 2 cancel, tp aym 2 xnk da.. melalak2 bdk 2 smpai la ke bulan.. Ayam 2 besar giler sampaikn imej dye yg boleh dilihat kt bulan 2 mmg nmpk da besar dye kn... smpai ari ni ayam 2 ader lagi kt bulan 2..( Whaow!!) rasenyer mesti Neil Armstrong ader jmpe aym 2 mase naik bulan dulu, tp disorokkan daripada pendedahan umum oleh NASA.. Msti punyerla.. ni dongeng Melayu.. Xkn la tipu kot.. Huh!! aku da ngntok ni.. Aku nk citer psl rndu aku kt bulan n Fara td..! dah ni yg aku bercerite psl Ayam Naik ke Bulan punyer dongeng ni apahal..??! asbestos sungguh!
da lar... xder mood aku nk citer da.. ni sume aym naik ke bulan punyer psl...
CILAKAK Ayam!!

No comments:

Post a Comment